Franchising dla wymagających

Franchising oznacza „bycie wolnym”. Ta metoda działalności spaja w sobie wiele elementów niosących możliwości. Rozróżniając typy franchisingu po kolei: handlowy, produkcyjny, usługowy, mieszany, widać że jest to temat obszerny, niosący alternatywne procesy i funkcjonalność biznesową. Oprócz tego biorca może wykorzystać następujące sposoby działania: międzynarodowy, krajowy, indywidualny, pośredni, i bezpośredni. Mamy zatem zestaw kompleksowych rodzajów działania na polu franczyzy. Wybór zależy od nas, od możliwości finansowych i organizacyjnych, oraz rodzaju działalności przedsiębiorstwa (w zależności od marketingu lub produktu). Franchising ma także zadanie tworzenia sieci globalnej przedsiębiorstw. Jest to metoda która niesie możliwości rozwoju dla małych firm, tworzących markę i rozbudowujących sieć świadcząc określone usługi.

Obserwując istotę przedmiotu franchisingu, okazuje się że jest to przedsięwzięcie z możliwościami. Aby ujrzeć ten temat w świetle, wyjaśniającym kwestie z nim związane, należy przyjrzeć się też franchisingowi z perspektywy ludzi zdecydowanych rozpocząć działalność gospodarczą na własną rękę. Wiedząc, że dzięki franczyzie rozwijają się głównie małe przedsiębiorstwa, jest to dla nich możliwość na start, wprowadzenia metod rozwoju i współpracy z franczyzodawcą, oraz zarządzania działalnością gospodarczą. Dzięki wykorzystaniu wiedzy i sposobowi działania firmy udzielającej franczyzy (know – how), osoba taka dostaje do ręki narzędzie, które umożliwia błyskawiczny rozwój. Pomijane są w większości sprawy prawne podczas zakładania działalności, kwestie dystrybucji towarów, a także narzucane przez franczyzodawcę elementy zarządzania. Istotne jest dla przedsiębiorcy, że korzystanie z franczyzy jest tanią metodą rozpoczęcia działalności, gdyż część nakładów pokrywa franczyzodawca. Nie jest istotne czy rozpoczynający działalność ma doświadczenie, gdyż nawet nie posiadający doświadczenia podmiot gospodarczy może rozpocząć działalność opartą na tym systemie działania. Dzięki pomocy franczyzodawcy, widzimy że następujące procesy kontroli i wspomagania ujednolicają zarządzanie przedsiębiorstwem, i zmniejszają wkład prowadzącego. Nie może umknąć jednak, że wypełnianie zobowiązań marketingowych ustalonych przez franczyzodawcę jest konieczne i może być utrudnieniem.

Ważne jest, wchodząc w działalność opartą na franczyzie, aby współdziałając z franczyzodawcą, spójnie i relatywnie korzystać z jego rad i pomocy. Dobrze jest poznać doradcę systemu franczyzowego firmy, a także kontaktować się z nią, by móc w pełni czerpać z jej potencjału i rozwijać swoją działalność w korzystnym tempie. Oprócz tego, usługi świadczone przez franczyzodawcę powinny mieć istotny wpływ na jakość i efektywność biorcy i przedsięwzięcia. To od usług tych zależy w dużej mierze potęga marki. Wybierając firmę w której zakładamy działalność franczyzową, należy kierować się jakością udziału w rozwoju przedsiębiorstwa. Założenie działalności gospodarczej w systemie franczyzowym wymaga niewielkiego wkładu finansowego, w którego skład wchodzą m.in. opłaty wstępne, cykliczne, lokalowe, oraz za wyposażenie, i reklamę.

Ogółem mówiąc franchising daje szanse na wybicie się, także ludziom młodym. Jest to metoda, która wspomaga małe działalności, daje miejsca zatrudnienia, i sprzyja budowaniu doświadczenia na polu możliwości prosperowania danym przez franczyzodawcę, które można wykorzystać w przyszłości.

Autor: Michał Domowicz


<< Powrót do Akademii Biznesu

Napisz do autora:

Prosimy o podanie informacji kontaktowych oraz treści wiadomości. Postaramy się odpowiedzieć w jak najszybszym czasie.

Słowa kluczowe: zarządzanie, firma, franchising, franczyzodawca, franczyza, przedsiębiorstwa

Sprawdź: Promocja Firmy w Internecie


Partner i Sponsor Artykułu – Drewpartner.pl – drewno i deski tarasowe Wrocław dla Twojego domu!


Copyright © 2018 katalogprzedsiebiorstw.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone
Agencja interaktywna LTB.pl
Dołącz do nas na Facebook'u