Promocja Firmy w Internecie – 5 Sposobów

Strategia marketingowa firmy to kombinacja 4 elementów: produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. Każdy z nich jest istotny z punktu widzenia przedsiębiorstwa, jednak dla kontaktów z otoczeniem, a przede wszystkim z potencjalnymi klientami, najważniejsze są odpowiednie działania promocyjne. Do tradycyjnych metod promocji należy reklama: prasowa, telewizyjna i radiowa. Obecnie coraz większe znaczenie w biznesie zdobywa Internet, który umożliwia nowe sposoby promocji. Przedstawmy teraz najważniejsze z nich.

Własna strona internetowa

Najprostszym sposobem na wypromowanie firmy w sieci jest stworzenie unikalnej strony internetowej. Wiąże się to z pewnymi wymogami technicznymi: koniecznością posiadania hostingu (miejsca na serwerze) oraz domeny (adresu www), a także, opcjonalnie, systemu zarządzania treścią (np. eZ Publish – taki system pozwala na łatwe modyfikowanie zawartości strony). Dla firmy są to koszty, z którymi trzeba się liczyć, jednak korzyści z posiadania własnej strony w sieci mogą być znacznie większe. Strona www daje przedsiębiorstwom wręcz nieograniczone możliwości zaprezentowania swojej działalności, oferty, aktualnych informacji itp. W dzisiejszych czasach oficjalna strona internetowa staje się wizytówką firmy, nieodłącznym elementem jej funkcjonowania i komunikowania się z otoczeniem. Klienci często szukają strony przedsiębiorstwa w internecie, zanim zdecydują się na zakup produktu lub usługi. Atrakcyjna strona internetowa pozwala firmie na zaprezentowanie samej siebie i przyciągnięcie potencjalnych odbiorców.

Pozycjonowanie

Kiedy firma posiada już swoją stronę internetową, powinna dążyć do uświadomienia odbiorcom swojej obecności w sieci. W tym celu można posłużyć się pozycjonowaniem, czyli działaniami zmierzającymi do tego, by strona www zajmowała jak najwyższe lokaty w wynikach wyszukiwania. Opiera się ono nie tylko na doborze odpowiednich słów kluczowych (po wpisaniu których w wyszukiwarce wyświetlają się określone strony), ale również na optymalizacji kodu źródłowego oraz treści samej strony. Klienci poszukujący w sieci produktów bądź usług szybciej i łatwiej zauważą link znajdujący się wyżej w wynikach wyszukiwania niż ten, który znajduje się na dole strony. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa pozwala firmie być lepiej zauważalną przez odbiorców, a to może przynieść jej wymierne korzyści.

Ad Sense i Ad Words

Atrakcyjnym sposobem promocji w sieci są reklamy. Użytkownikom Internetu często pojawiają się bannery reklamowe na stronach lub reklamy zajmujące całe strony (i tym samym przesłaniające ważniejsze treści). Obecnie popularne są systemy reklam oferowane przez Google.

Ad Sense to program opierający się na reklamach kontekstowych (tekstowych, obrazkowych), czyli takich, które dostosowują się do treści strony, na której są umieszczone. Właściciel strony nie ma wpływu na ich treść, jednak pobiera wynagrodzenie od Google za każde kliknięcie w reklamę przez odwiedzających jego stronę. Paradoksalnie Ad Sense może być korzystne dla właściciela strony, na której pojawiają się reklamy, gdyż uzupełniają one treść witryny, czynią ją bogatszą i bardziej interesującą.

Ad Words jest systemem uzupełniającym Ad Sense. Polega na umieszczaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach współpracujących w ramach Ad Sense. Reklamy są tworzone poprzez wybór słów kluczowych, w odpowiedzi na które reklama będzie się wyświetlać, lub poprzez wybór witryn internetowych, na których będzie pojawiać się reklama. Koszt reklamy zależy od stawki za kliknięcie, która znacząco wpływa na częstotliwość wyświetlania reklamy (zazwyczaj im wyższa cena za kliknięcie, tym częściej pojawia się reklama), oraz na pozycję wśród linków sponsorowanych Google (im wyższa cena za kliknięcie, tym ta pozycja jest wyższa). Ad Words pozwala firmie na dotarcie do szerokiego grona odbiorców dzięki zamieszczaniu reklam na stronach o tematyce zbliżonej do działalności przedsiębiorstwa lub w wynikach wyszukiwania Google, a to może przełożyć się na popularność firmy i jej wyniki.

<< Uruchom Kampanię AdWords >>

Katalogi firm

Ostatni z przedstawianych sposobów promocji to wykorzystywanie internetowych katalogów firm. Są to portale, na których prezentują się przedsiębiorcy prowadzący różne rodzaje działalności. Przykładem takiej strony jest katalogprzedsiebiorstw.pl. Na tym portalu firmy mogą zamieszczać swoją ofertę, galerię zdjęć, informacje o produktach i usługach. Mogą również zdefiniować kilka słów kluczowych, po których firma będzie pozycjonowana w wyszukiwarkach. Wizytówka przedsiębiorstwa w katalogu ma cechy indywidualnej strony internetowej. Zalety tego sposobu to wysokie pozycje w wyszukiwaniu Google oraz niskie koszty wpisu. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które nie posiadają własnej strony internetowej, a chcą wypromować swoją działalność w sieci.

<< Dodaj Firmę do Bazy Firm Portalu KatalogPrzedsiebiorstw.pl >>

Sposoby firm na promocję mogą być różne, jednak żaden szanujący się przedsiębiorca nie powinien pomijać w swojej strategii takiego medium, jakim jest Internet. Firma może zacząć od założenia własnej strony www i wpisania się do katalogu przedsiębiorstw, by potem móc zareklamować swoją działalność przez systemy reklam Google. Każdy z opisanych sposobów może przynieść przedsiębiorstwu korzyści w postaci szerokiego grona odbiorców, co może przełożyć się na dobre wyniki finansowe i popularność na rynku. Należy przy tym pamiętać, że nie są to jedyne sposoby promocji w sieci, gdyż wciąż pojawiają się nowe możliwości (np. serwisy społecznościowe), ale przedstawione powyżej rozwiązania są niewątpliwie najpopularniejsze i najbardziej wydajne.

Autor: Aldona Derdziak


<< Powrót do Akademii Biznesu

Napisz do autora:

Prosimy o podanie informacji kontaktowych oraz treści wiadomości. Postaramy się odpowiedzieć w jak najszybszym czasie.

Słowa kluczowe: promocja firmy, katalog firm, baza firm, pozycjonowanie firmy, promowanie firmy w Internecie, strona internetowa, Google, wyszukiwarki firm, działania promocyjne, wizytówki firm


Copyright © 2018 katalogprzedsiebiorstw.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone
Agencja interaktywna LTB.pl
Dołącz do nas na Facebook'u